|

Kotipizza satsar på nytt lunchkoncept

NyhetsbildZoom
Kotipizza Foto: Mikael Nybacka
Nylingen lanserades No pizza, nu heter nyheten Tasty market. Kotipizza vill bli ett hem för olika varumärken och öppna tiotals restauranger per år.
Du hittar dina sparade artiklar då du klickar på ditt konto uppe till höger på sajten och väljer "Sparade artiklar"

Kotipizzakoncernen har slagit fast strategin och de ekonomiska målen för de tre närmaste åren. Strategin går ut på utveckla och administrera olika restaurangkoncept. Ledorden är urbanisering och digitalisering, missionen att "förbättra världen en tugga i taget".

I år räknar koncernen med att det ska finnas 275 Kotipizzarestauranger, 2020 är de enligt planen 25 fler. Under samma tid ska mexikanskinspirerade Chalupa öka från 20 till 40 restauranger och nyförvärvet Social Burgerjoint från 4 till 20.

– Vi kan inte göra upp konkreta mål för alla våra nya koncept men vi tror att No pizza, Kotipizza go och Tasty market kan växa markant redan de närmaste åren, säger Kotipizzakoncernens vd Tommi Tervanen i ett börsmeddelande.

Tasty market går ut på att göra det möjligt kombinera en lunch av många olika maträtter, i början av Kotipizzas och Chalupas. Nu söker koncernen andra kedjor att samarbeta med för att öppna restauranger i till exempel kontorskomplex. Kotipizza go är pizzabitar, medan idén med No pizza är kombinera en surdeg med färska och ansvarsfullt producerade fyllningar.

Kommentarer

Regler för kommentarer

Kommentarerna är ett forum för att diskutera artikeln och de tankar som artikeln ger upphov till, samt tillföra ny kunskap i ämnet.

Samtliga kommentarer förhandsmodereras. Modereringen sker med jämna mellanrum, förutom mellan 22.30 och 06.30 då ingen moderering och således ingen publicering av kommentarer sker.

Du får inte skriva kommentarer som bryter mot någon lag som tillämpas i Finland: göra dig skyldig till ärekränkning, sprida kränkande uppgifter om andras privatliv, hetsa mot folkgrupp, bryta mot tystnadsplikt m.m. Vi accepterar inte provocerande, nedsättande eller generaliserande omdömen om språk, ras, religion, kön eller sexuell läggning. Vi förbehåller oss rätten att ta bort inlägg som inte tillför debatten något nytt eller som vi på annat sätt uppfattar som olämpligt.

Alla som kommenterar våra webbartiklar förväntas göra det under sitt eget namn. För att kunna delta i webbdebatten måste du ha ett Facebook-konto. Vi förbehåller oss rätten att helt och hållet blockera sådana kommentarsprofiler som vi bedömer som falska.

Likaså förbehåller vi oss rätten att välja vilka artiklar som kan kommenteras. Kommentarer under webbartiklar kan också bli publicerade i den tryckta tidningen, men besluten om vilka kommentarer som väljs ut till papperstidningen fattas av debattredaktören.

Våra huvudnyheter

Mest läst senaste veckan