Aroma öppnar café i GW Galleria

Maria Vestergård på Aroma Zoom
Foto: Arkiv

Maria Vestergård på Aroma

Bageriföretaget Aroma utvidgar och öppnar nu även ett lunchcafé i GW Galleria i Stenhaga.
Du hittar dina sparade artiklar då du klickar på ditt konto uppe till höger på sajten och väljer "Sparade artiklar"

Café Aschan har lämnat GW Galleria i Stenhaga. I stället blir det nu Aroma Bageri & Konditori som flyttar in och öppnar ett lunchcafé under våren.

Aroma har sedan tidigare ett butikscafé i samband med bageriet i Kvevlax och ett lunchcafé på Hovrättsesplanaden i Vasa centrum. Enligt Maria Vestergård och Tanja Krokvik på Aroma har man redan i ett par år letat efter en lämplig lokal för ett cafe.

– Stenhaga är ett intressant område. Det känns spännande att nu starta upp verksamhet i ett nytt område och se hur det går


– Vi har några små kundbord i vår butik på Hovrättsesplanaden och får varje dag önskemål från kunderna om att borden borde vara fler. Vi öppnade butiken i första hand för att sälja bageriprodukter och det finns egentligen inte rum för kundplatser där, säger Vestergård och Krokvik i ett pressmeddelande.

Annons

Det nya caféet i Stenhaga kommer däremot att ha 50–60 sittplatser.

En del av bageriprodukterna och bakelserna som säljs i caféet kommer från bageriet i Kvevlax, medan resten görs på plats. Lunchutbudet kommer, precis som på Hovrättsesplanaden, att bestå av sallader och smörgåsar.


GW Gallerias Property Manager Teppo Rasku gläder sig åt nytillskottet i köpcentret.

– Det känns fint att få hit ett välkänt företag som haft framgång i tävlingar. Det nya caféet kommer att vara till glädje för besökarna.

Annat som händer i GW Galleria i vår är att Lindex kommer att förnya och utvidga hela sitt affärskoncept och att Iittalas lokal kommer att få ett helt nytt utseende.

Kommentarer

Tyck till!

I samarbete med tjänsten Ifrågasätt ger vi dig möjligheten att kommentera och diskutera den här artikeln. Håll dig till ämnet och håll god ton. Vårda ditt språk och respektera andra skribenter och personer i artikeln. Vi förbehåller oss rätten att ta bort kommentarer som vi bedömer som olämpliga.
|

Sevendays startar byrå för influerare – medieförsäljaren Rebecca: "Efterlängtat"

Rebecca Sjöblom är medieförsäljare på Sevendays. Tillsammans med Julia Holmqvist, som är innehållsansvarig, har hon jobbat med den nya tjänsten sedan i somras.
Foto: Mikael Nybacka

Rebecca Sjöblom är medieförsäljare på Sevendays. Tillsammans med Julia Holmqvist, som är innehållsansvarig, har hon jobbat med den nya tjänsten sedan i somras.

Det finns ett växande intresse för marknadsföring via influerare, säger medieförsäljaren Rebecca Sjöblom på Sevendays. Nu lanserar bloggsajten en unik tjänst som hjälper företag att synas.

Mest läst senaste veckan