|

Kust-Österbottens Företagare fick beröm för sina svenskspråkiga tjänster

Vasa Företagare vann kategorin Årets organisationsvideo. Zoom
Foto: Skärmklipp

Vasa Företagare vann kategorin Årets organisationsvideo.

Kust-Österbottens Företagare fick ett hedersomnämnande på Företagarna i Finlands Påverkarforum i söndags.
Du hittar dina sparade artiklar då du klickar på ditt konto uppe till höger på sajten och väljer "Sparade artiklar"

Enligt ett pressmeddelnade från Hippi Hovi, som är vd för Kust-Österbottens Företagare, var motiveringen att "regionföreningen har utvecklat hela organisationens svenskspråkiga tjänster under de senaste åren. Efter årsskiftet har över 250 svenskspråkiga företagare anslutit sig till Företagarna i Finland, varav över 200 i Kust-Österbotten".

Vasa Företagare vann kategorin Årets organisationsvideo. Juryn konstaterade bland annat att No Work-videon ypperligt förmedlar känslan i ett lyckat nätverkstillfälle med låg tröskel och att lokalföreningen har lyckats göra videon med egna resurser.

 
Den vinnande videon är filmad av Esa Siltaloppi, som är medlem i föreningen.

Joroisten Yrittäjät, Ruokolahden Yrittäjät, Ulvilan Yrittäjät och Kuopion Yrittäjät fick pris som bästa lokalförening år 2019 inom Företagarna i Finland. Årets branschförening 2019 är Sotningsbranschens centralförbund. Alavieskan Yrittäjät premierades som Årets aktör, Ilomantsin Yrittäjät som Årets påverkare och Lempäälän Yrittäjät som Årets kommunikatör. Satakunnan Yrittäjät är Elos, Fennias och Finnveras val till bästa regionala samarbetspartner, enligt pressmeddelandet.

Kommentarer

Tyck till!

I samarbete med tjänsten Ifrågasätt ger vi dig möjligheten att kommentera och diskutera den här artikeln. Håll dig till ämnet och håll god ton. Vårda ditt språk och respektera andra skribenter och personer i artikeln. Vi förbehåller oss rätten att ta bort kommentarer som vi bedömer som olämpliga.

Rewell Center firar 30 år – får guldfärgad logotyp och förkortat namn

Rewells vd Susanna Spak och marknadsföringschef Hannele Kyrönlahti bakom köpcentrets splitternya logotyp.
Foto: Rewell

Rewells vd Susanna Spak och marknadsföringschef Hannele Kyrönlahti bakom köpcentrets splitternya logotyp.

I 30 år har Rewell Center varit en del av stadsbilden i Vasa. På torsdagen avslöjades logotypens nya utseende med ett förkortat namn, en ny webbplats och ett framtida projekt som riktar sig till barn.

Vill du läsa hela artikeln?

Obegränsad tillgång till webbnyheter och e-tidningen.

1 månad för 1 €

Mest läst senaste veckan