|

Mats Nylund om Oatlys kampanj: "Onödigt racka ner på andra"

Det svenska företaget Oatly för just nu en mycket omdiskuterad reklamkampanj i Finland. En del i kampanjen är att få färre att dricka komjölk och välja Oatlys havredryck i stället.
Foto: Oatly

Det svenska företaget Oatly för just nu en mycket omdiskuterad reklamkampanj i Finland. En del i kampanjen är att få färre att dricka komjölk och välja Oatlys havredryck i stället.

Jordbrukarna i Finland har reagerat på Oatlys marknadsföring av havredryck. "Det är alldeles onödigt att ställa dem – mjölken och havredrycken – mot varandra", säger Mats Nylund på SLC.
Du hittar dina sparade artiklar då du klickar på ditt konto uppe till höger på sajten och väljer "Sparade artiklar"

Vill du läsa hela artikeln?

Obegränsad tillgång till webbnyheter och e-tidningen.

1 månad för 1 €

Mest läst senaste veckan