Lina-Mi och Rebecka röstar för första gången – efterlyser kreativitet och öppenhet i valreklamen

Förstagångsröstarna Rebecka Asplund och Lina-Mi Knif konstaterar att kandidatlistorna på torget inte är lika nyttiga för politiknoviser som till exempel paneldebatter, personlig valreklam och kampanjer på sociala medier.
Foto: Mikael Nybacka

Förstagångsröstarna Rebecka Asplund och Lina-Mi Knif konstaterar att kandidatlistorna på torget inte är lika nyttiga för politiknoviser som till exempel paneldebatter, personlig valreklam och kampanjer på sociala medier.

Lina-Mi Knif och Rebecka Asplund bedömer valaffischerna på torget ur perspektivet som förstagångsröstare. – Var är det personliga? undrar de.
Du hittar dina sparade artiklar då du klickar på ditt konto uppe till höger på sajten och väljer "Sparade artiklar"

Vill du läsa hela artikeln?

Obegränsad tillgång till webbnyheter och e-tidningen.

1 månad för 1 €

Mest läst senaste veckan