Det går bra för Hesburger just nu. Fjolårets försäljning ökade med sju procent och bolagets position på den finska marknaden är stabil.

– Vi siktar på att öppna 30 nya restauranger i år, säger vice vd Jari Vuoti på Hesburger.

Den starkaste expansionen sker för tillfället i Baltikum. Hesburger driver redan 50 restauranger i Litauen och bolagets mobilapp har lanserats i Estland och Lettland där den finska snabbmaten har en strykande åtgång. I januari införs appen i Litauen.

Den sammanlagda försäjningen av Hesburgers snabbmat i utlandet uppgick i fjol till 86 miljoner euro, vilket är en tillväxt på 17 procent. Snabbast har tillväxten varit i Litauen där försäljningen ökade med 30 procent i fjol.

Hesburger driver för tillfället restauranger i nio olika länder. Det senaste tillskottet i bolagets internationalisering är den vitryska marknaden där Hesburger öppnade sin första restaurang i fjol..