|

Vasabon Tommi Mäki tävlar i Diili: "Endast en vinst duger"

NyhetsbildZoom
Tommi Mäki är bland annat promotor för Vasa festival. Foto: Arash Matin
Den finländska varianten av The Apprentice, Diili, återvänder till MTV3 i höst. Den här säsongen söker Hjallis Harkimo en marknadsföringschef, och Tommi Mäki från Vasa siktar på positionen.
Du hittar dina sparade artiklar då du klickar på ditt konto uppe till höger på sajten och väljer "Sparade artiklar"

Mäki har arbetat som såväl mopedbilsimportör och verkställande direktör, som promotor och förtroendevald. Nu har han ögonen på en position som marknadsföringschef för esports-evenemang. Den som låter 12 valda tävla om tjänsten är Hjallis Harkimo.

Mäki skriver på sitt Instagramkonto att han går in i tävlingen med vinst i sikte.

– Jag har varit med i allt möjligt hittills, men det här flyger upp till toppen direkt. Jag går in i tävlingen med österbottnisk ödmjukhet: endast en vinst duger, skriver Mäki.

Diili är uppdelat i 10 avsnitt och i dem får de tävlande visa sina färdigheter i varierande uppgifter och kanske deras mest krävande arbetsintervju någonsin.

Diili sänds på MTV3 i september i höst.

Jag rekommenderar artikeln
Kommentarer

Regler för kommentarer

Kommentarerna är ett forum för att diskutera artikeln och de tankar som artikeln ger upphov till, samt tillföra ny kunskap i ämnet.

Samtliga kommentarer förhandsmodereras. Modereringen sker med jämna mellanrum, förutom mellan 22.30 och 06.30 då ingen moderering och således ingen publicering av kommentarer sker.

Du får inte skriva kommentarer som bryter mot någon lag som tillämpas i Finland: göra dig skyldig till ärekränkning, sprida kränkande uppgifter om andras privatliv, hetsa mot folkgrupp, bryta mot tystnadsplikt m.m. Vi accepterar inte provocerande, nedsättande eller generaliserande omdömen om språk, ras, religion, kön eller sexuell läggning. Vi förbehåller oss rätten att ta bort inlägg som inte tillför debatten något nytt eller som vi på annat sätt uppfattar som olämpligt.

Alla som kommenterar våra webbartiklar förväntas göra det under sitt eget namn. För att kunna delta i webbdebatten måste du ha ett Facebook-konto. Vi förbehåller oss rätten att helt och hållet blockera sådana kommentarsprofiler som vi bedömer som falska.

Likaså förbehåller vi oss rätten att välja vilka artiklar som kan kommenteras. Kommentarer under webbartiklar kan också bli publicerade i den tryckta tidningen, men besluten om vilka kommentarer som väljs ut till papperstidningen fattas av debattredaktören.

Våra huvudnyheter

Mest läst senaste veckan