Sockerfria energidrycker vanliga bland unga som styrketränar: "Mer av ett varumärke än en dryck"

Nyhetsbild
Jens Vuorenmaa och Alexander Antell dricker en eller två burkar energidryck i veckan, ibland för att piggna till innan de ska träna. Foto: Fanny Willman
Företagen bakom de osockrade energidryckerna använder främst sponsrade träningsprofiler på sociala medier för att marknadsföra sina produkter. Näringsfysiologen Anki Sundin säger att energidryckerna varken är nyttiga eller onyttiga.
Du hittar dina sparade artiklar då du klickar på ditt konto uppe till höger på sajten och väljer "Sparade artiklar"
Bästa läsare
För att fortsätta läsa behöver du ha en prenumeration och vara inloggad.
1 månad för 1€
Lokala nyheter när du vill, var du vill.
Ja tack!

Våra huvudnyheter

Nyhetsbild
Sport

Minkens herrar höll i taktpinnen i stafetten

LÄNGDSKIDOR I fjol blev det dubbelt IF Minken i herrstafetten i FSSM. I Pargas fick minkarna nöja sig med en medalj, men första laget var också helt ohotat i guldkampen.

Nyhetsbild
Kultur

Ny bok om Rundradion – Yle har fått kämpa för sin integritet

Rundradiobolaget Yle har fått utstå kritik och anklagelser genom hela sin historia, men bolaget har klarat sitt uppdrag att främja finländarnas allmänbildning bra. Det säger docent Paavo Oinonen som skrivit en bok om Rundradion.

Nyhetsbild
Sport

Bolsjunov överlägsen i VM-genrepet – Niskanen tvåa

LÄNGDSKIDOR Ryssen Alexander Bolsjunov var starkast i herrarnas 15 kilometer klassiskt i italienska Cogne.

Nyhetsbild
Lokalt

Tidningen försenad i dag

Vasabladet delas ut senare än vanligt i dag söndag.

Mest läst senaste veckan