Novias forskning: Framtidens social- och hälsovård vinner på att designa sina tjänster

Grundtanken bakom servicedesign, även kallad tjänstedesign, är att skräddarsy och personifiera servicen, det vill säga att sätta ”kundens” eller i detta fall den vård- eller omsorgsbehövande behov i centrum.
Foto: Yrkeshögskolan Novia

Grundtanken bakom servicedesign, även kallad tjänstedesign, är att skräddarsy och personifiera servicen, det vill säga att sätta ”kundens” eller i detta fall den vård- eller omsorgsbehövande behov i centrum.

Service- eller tjänstedesign är en möjlighet att utveckla tjänster inom hälso- och socialvård utgående från ett individperspektiv.
Du hittar dina sparade artiklar då du klickar på ditt konto uppe till höger på sajten och väljer "Sparade artiklar"

Vill du läsa hela artikeln?

Obegränsad tillgång till webbnyheter och e-tidningen.

1 månad för 1 €

Mest läst senaste veckan